handlar bloggvärlden bara om mode?

Då man går in på blogg.se och deras startsida så är allt man kan läsa om mode, mode och mode! Okey att det är intressant men jag menar det blir lite mycket då varannan blogg skriver om samma nyhet, "har ni hört, har ni hört" menar de mesta skvallerpressen skriver upprepas. Visst vissa saker är värt att disskuteras som t.ex Anna Ankas extremt korkade uttalanden.

Men jag tycker det finns så otroligt mycket andra bloggar som dom borde lyfta fram, bloggar som faktiskt nischar sig på någonting! Om jag hittar en blogg jag tycker är nischad och speciell kommer jag direkt att länka den här och skriva varför jag tycker om den. Jag gillar folk med åsikter, personlighet, tankar, funderingar etc.

Menar det materiella här i världen är inte allt och vem har sagt att massa pengar gör dig lycklig? Jag har pengar så det räcker och blir över, men jag kan inte säga att jag är lyckligare än någon annan för det faktskt. Jag har samma problem som andra, jag har saker jag kämpar med varje dag för att få min vardag att fungera, mitt livs största kärlek går inte att köpa. Lycka går inte heller att köpa. Inte för mig, men för folk vars lycka sitter i det materiella har inte upplevt speciellt mycket.

För mig är lycka att:
* Tillbringa tid med folk som faktiskt helhjärtat bryr sig om mig.
* Bara tillbringa tid med den person som betyder absolut mest för mig, ha mysiga kvällar och uppleva saker tillsammans, kan vara allt ifrån en promenad till att resa eller att bara ligga och kolla film.
* för mig är det lycka att se andra människor skratta och vara helhjärtat glad över någonting.
* men det är också att kunna göra andra människor lycklig med ens egen närvaro, när man ser hur lyckan i en persons ögon sprider sig överallt då man är i deras närvaro.
* Då jag slipper vara stressad och tänka på alla problem.

det finns så mycket som gör mig lycklig, men samtidigt förlorar jag en liten del av allt det där går en liten bit av mitt hjärta sönder.

Jag tycker det finns så mycket mer att blogga om än mode, upprepa andras saker jämt och ständigt ok Ibland. men tycker inte det är värt med en blogg som enbart handlar om saamma sak som alla andra. Jag tycker inte det men som sagt alla får tycka olika vilket inte heller folk verkar förstå ibland. Alla är fria att ha sin egen åsikt kring saker.

Tycker bara det vore kul och läsa om någon som hade en humoristisk blogg som får mig att skratta, en blogg som skriver om förbjudna saker t.ex sex. För tydligen är det litet förbjudet område? Varför? Alla gör det, alla njuter av det varför inte dela med sig av sina trix som man kan använda på sin käraste ;)


Btw. jag kommer ALDRIG vara rädd för att säga vad JAG tycker!! :)

Kommentarer
Postat av: viktoria

hiho, najs:D

God jul föressten(:

2009-12-24 @ 00:10:38
URL: http://vicccu.blogg.se/
Postat av: Lisa

Även om det här kommer en vecka "för sent" måste jag säga att jag håller med dig totalt.

Jag har själv skrivit inlägg om bl.a. HIV/AIDS, trafficking m.m. och tipsat redaktören om detta. Självklart lägger man inte upp inlägget -- istället ser man inlägg som behandlar mode, kändisar, reklam etc. Det finns betydligt mer saker i världen än reklam!



Jag hoppas att du får en bra dag :)

Kram och gott nytt år <3

2009-12-31 @ 16:15:13
URL: http://liisiish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0